Barnslig lycka

Sitter framför datorn med Daughtry och försöker få tillbaka känslan jag hade i lördags kväll. Att sitta i en busskur tillsammans med älskade, barnfri, och se hur snön sakta faller till marken. Gatlyktornas sken gör himlen orange. Snöflingorna blir större men de faller fortfarande långsamt neråt. Jag skuttar ut ur busskuren, ställer mig, tittar upp mot himlen och bara står. Sedan öppnar jag munnen för att fånga snöflingorna. Att bara stå där i ute i snön och titta upp på den stora snöfyllda oranga himlen och hålla om min underbara gjorde mig så otroligt lycklig. Så där barnsligt lycklig när det faktiskt inte fanns ett enda bekymmer i livet, och man går och längtar efter snön och så vaknar man påä morgonen och marken är vit. Ungefär så lycklig kände jag mig. Att sedan se bussen bromsa in och sätta sig på den förstörde ingenting, jag är en människa som trivs på bussar och tåg. Att sitta och hålla någon i handen och få en puss då och då gjorde bara bussresan bättre. Hela kvällen levde jag i ett lyckorus tillsammans med Oskar.
-
Vi sitter i södertälje syd och väntar på tåget. Jag lutar mitt huvud mot din axel. Vi sitter tätt intill varandra, musik i våra öron och en känsla av sorg, oro, trygghet och lycka blandas. Det finns saker, saker vi pratar med varandra om i tysthet. Saker som måste sägas men som ingen av oss verkar hitta orden till. Men vi klarar det, vi klarar vad vi vill. Vi pratar när vi behöver om precis det vi behöver. Om inte han hör spelar mig ingen roll, jag får det sagt. Och samma verkar det vara med dig. Alla ord i världen räcker inte alltid till för att säga det som måste sägas. Men vi klarar oss, vi kommer övervinna allt. Jag älskar dig mest av allt i hela världen och den tysta kommunikationen som i alla fall jag bedriver fungerar alldeles utmärkt. Några tårar rann ner för min kind och fastnade i din rock på södertälje syd. Tårar av det som var och tårar av trygghet. Med dig känns allt så bra och jag vill att det ska vara så för evigt. <3


Kommentarer
Postat av: MrOskar

Jag älskar dig så mycket <3 Vi har gått igenom saker, går igenom saker och kommer gå igenom saker, både bra och dåliga. Jag vill inte byta ut nån av dem och du är den enda jag vill uppleva och har velat uppleva dessa saker med <3 I natt är jag din... för alltid <3

2012-01-24 @ 16:32:26
URL: http://mroskarofsweden.soclog.se
Postat av: Anonym

Så fint skrivet!!

2012-01-24 @ 19:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0