blickar som dömer

Stod på östertälje station med Oskar och försökte söva hugo. För att jag ska kunna söva min son måste jag skaka hans vagn ganska mycket. Där står jag helt oskyldigt och försöker alltså söva min son när det anländer ett tåg där det gick av massa människor, bland dem en kvinna som tittar mycket surt på mig. Genast tänker jag att det är för att jag står och gungar min son för häftigt i vagnen, blicken sa det. Vad har hon egentligen för rätt, hon vet väl inte hur mitt barn somnar. Och om han hade skrikit som en tok hade jag fått helt andra blickar av betydligt fler. Här fösöker man för att sin son är trött och för att andra ska få en behaglig tågresa hem söva gossen för att slippa skrik.... Jag känner mig något bitter på denna kvinna.... Kanske tittade hon bara på mig, men då borde hon lära sig att le.
:P

Kommentarer
Postat av: MrOskar

Det är för att hon inte förstår...

2011-12-21 @ 17:44:27
URL: http://MrOskarofsweden.soclog.se
Postat av: Anonym

Hon fattar inte! Vi som fattar vet hur lillskrutten ska somna i vagnen! Vi skakar på och rullar runt bara så sover han snart som en stock! ;)

2012-01-07 @ 17:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0