kommentar till en bloggare

Först måste jag säga att jag tycker att du är riktigt snygg.
Men sen måste jag faktiskt ifrågasätta dig, dagens smaltips? varför har du det? Jag menar, du lägger upp bilder på modeller som ser ut som om de har anorexi o har dom när du skriver om dagens smaltips, du har väldigt många läsare och väldigt många ser upp till dig. Men vill du verklogen förmedla till sverige att vi ska ha anorexi? att vi ska ha armar och ben som ser ut som pinnar? Visst det finns folk som ser ut så naturligt och då är det en annan sak, men att lägga upp smatips, o alla bilder? finns det inte redan så många förebilder och idéal som får främst unga tjejer att tycka att de inte duger? ska man verkligen visa dem ännu mer att de inte duger? Jag har själv varit en av de som inte duger, jag "duger" nog fortfarande inte i folks värld, men jag duger nästan i min värld. Därför blir jag ledsen när jag läser din blogg, får tillbaka tankarna om att inte duga. Allting du skriver om verkar perfekt, men det är jobbigt att vakna upp och inse att det inte finns något perfekt.

detta skrev jag till en bloggare, tänker inte gå ut med vem. Men så är det.
vad säger ni om det jag har att säga?
Är jag helt konstig med dessa tankar eller finns det någon sanning i det? (:

Kommentarer
Postat av: Anna

sv: tack :) fint sj då ?

2010-03-20 @ 01:42:36
URL: http://annaahellgren.blogg.se/
Postat av: M

DennisM eller hur? :)

Allvarligt talat så kan man nog se det där ur två perspektiv.. Visst smala tjejerna kan gå fetbort. Men dagens smaltips är rätt bra! Jag läste hans blogg mycket förut när jag inte åt bra, och blev faktiskt peppad att äta mer nyttigt av honom :)

2010-03-20 @ 08:46:15
URL: http://conler.blogg.se/
Postat av: Julia

Sluta bli så arg på fel saker

2010-04-08 @ 19:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0