Livet är bra konstigt ibland

Ibland är allt bra konstigt, min dagdröm är konstig. Mycket mysig men bra konstig. Sitta i en stuga på landet, prata med bra människor och mysa med min söta lilla bästis <3 Bra konstigt jag vet, hur konstigt som helst egentligen, för så kommer det inte att bli. Men jag gillar att dagdrömma så jag tänker fortsätta med det.

har tre dagar kvar på jobbet, tänker vara där så mcyket som möjligt de två andra veckorna med, tiden går fort och jag vill spendera de två veckorna med underbara människor som finns på stranden<3 Jag trivs. Jag trivs riktigt bra faktiskt. Alla glada familjer, alla duktiga barn och alla föräldrar som stöttar sina barn från bryggan. Få se när de lär sig simma, när de kommer över sin vattenskräck och känner sig överlyckliga av att ha vågat doppa huvudet. Det är lycka.

Att se föräldrar ta märken för att peppa sina barn, att de hjälper till och stöttar oss så att vi kan lära deras barn. De står på bryggan och fryser när det regnar och talar om för sina barn hur duktiga de är. Jag blir glad, det gör att jag vill fortsätta, alla glada ansikten. Så klart finns det en del tårar, man får vatten i näsan, man kunde inte riktigt flyta och fick huvudet under vattnet. Men vad gör dessa tårar när det all lycka finns när barnen sedan gör samma sak igen och lyckas. <3

Tre dagar kvar, sedan kommer jag att vara där som åskådare och busa med barnen, prata med föräldrar och bara njuta av sommaren. Jag älskar nyckelsjön, jag älskar sommaren vid sjön. <3

Ett ganska så långt inlägg blev det nu, men ett glatt inlägg med :) Inte ofta som det sker, känner mig ganska dålig på att formulera lycka i skrift, men känner att jag gjorde ett ganska så bra jobb denna gång :)

Kommentarer
Postat av: MrOskar

Mm, du lyckades, kan förstå att man blir glad av sånt :)

2010-07-07 @ 19:25:32
URL: http://mroskarofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0