Bitter dag!

Idag är faktiskt en riktigt bra dag måste jag säga:P
Jag är glad och jag är pigg^^
därför kommer det inte riktigt finnas något vettigt inehåll i min blogg idag faktiskt.
Det är mycket lättare för mig att skriva när jag på något sätt inte mår bra,
jag blir mer kreativ och skriver bättre.
Men något seriöst måste jag väl iaf ta upp :P

Alltså jag tycker verkligen att det är något som är fel med hela samhället idag, och jag hoppas att jag inte är ensam om att tycka det.
Barn/ ungdomar mår psykiskt mycket sämre idag än förr, personer som är i min ålder behöver sömntabletter för att kunna somna. Man svälter sig själv för att kunna se ut som modellerna idag. Föräldrar idag är för stressad och tänker för mycket på sin egen karriär för att ha tid med sina barn, det var bara i stora drag, jag vet att det finns föräldrar som verkligen offrar allt för sina barn. Men nu pratar jag generellt.

Och sen kom mina tankar in på en sak, är det en trend att man ska skära sig och må dåligt hela den här "emo" grejer är så himla mycket med just nu. Nu säger inte jag att alla "emos" skär sig, jag har "emo" vänner som inte skär sig. Sen är det ju så att det är inte bara "emos" som skär sig heller, jag vet många som inte är "emo" som skär sig, är det något som är inne idag? Att man ska må dåligt för att få status?

Blir man mer populär ju fler ärr man har på armarna? Jag har själv skurit mig, men det fans inget i att vara "populär" eller så som gjorde att jag gjorde det, jag mådde dåligt, jag kan må så dåligt idag med, men jag lyckas låta bli att skära mig, det är faktsikt inte alltid lätt att låta bli, ibland händer det att jag skär mig.

Men jag tänker att om det är en trend, hur fan kan man vara så dum att man skapar en trend att skära sig själv och få fula ärr för resten av livet?

Ursäkta min bitterhet men jag insåg just att idag är en sådan dag där jag är bitter på samhället men tänker bara klaga istället för att försöka göra något åt det....


Kommentarer
Postat av: Anonym

Helojsan :D hoppas allting är bra ?



Missa inte min tävling, där du kan vinna 500 kr presentkort , :) http://eweman.blogg.se/2010/january/tavling-1.html

2010-01-06 @ 13:34:07
URL: http://eweman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0