dålig mamma

Idag kommer jag att vara en dålig mamma... Jag ska gå på bio. Så jag ska lämna mitt barn hemma med sin morfar, medan jag, min mamma och min bror går och ser sista harry potter. USCH hur kan jag? Eller? Kanske är der bra att jag märker att världen inte går under om jag inte är hemma med mitt barn. Det finns ju ersättning så han behöver ju inte svälta, och pappa har ju trots allt haft 4 ungar och tar bra hand om min son. Så egentligen finns det väl ingen anledning att jag blir en så kallad dålig mamma. Dock tror jag det finns några som kommer att döma mig och säga att jag överger mitt barn och sätt mina egna nöjen före mitt barn. Så är det ju kanske inte riktigt. Men visst, just i detta fall är det så, jag vill gå på bio. Men det är så mycket annat jag kommer att avstå för min sons skull som min familj kommer att göra så jag känner mig inte dålig, för jag vet att han kommer att ha det jättebra hemma med morfar. Men jag kommer sakna min lilla plutt oerhört mycket faktiskt! Väldigt enormt mycket ja! <3

Kommentarer
Postat av: Matilduus

Klart att du inte är en dålig mamma bara för att du ska gå på bio en kväll och du är väl bara borta 2 kanske 3 timmar så tycker inte nån ska döma dej för det! Du verkar vara en superbra mamma som alltid tar hand om din son så varför skulle någon ens yttra sig? Hur som helst, hoppas att bion är bra och att du inte längtar ihjäl dej efter lilla Hugo :)

2011-07-18 @ 18:40:49
URL: http://matildaaselander.blogg.se/
Postat av: Ange

Alla måste ju få gå ut och roa sig ibland, även dem med små bebisar! Du kan ju inte sitta hemma och uggla hela tiden och vänta på att Hugo ska bli större för att du ska kunna få lite egen tid utan honom.... <3<3



PS. Harry Potter är jättebra, såg den igår med Frida! :)

2011-07-19 @ 09:35:25
URL: http://notpajen.blogg.se/
Postat av: sofiaaa

Jag måste ju börja med att säga grattis till din lilla (eller han kanske börjar på att bli stor nu, haha) son! Jag följde din blogg tidigare, men tappade bort dig. Och så kom jag på att det var väldigt länge sen jag var in här, och så ser jag att ditt barn har tittat fram och ser världen med sina egna ögon!

Och så är jag tvungen att kommentera det här inlägget. Bara för att du är en ung mamma så betyder inte det att du är en sämre mamma än en mamma som är 40 år! ALLA måste roa sig med annat, vilken ålder och stadium i livet man befinner sig. Och jag är alldeles säker på att du blir (OCH ÄR!!!) en jättebra mor till din lilla Hugo!



Hoppas allt går bra och att alla i din familj mår toppen!

2011-07-26 @ 23:19:03
URL: http://originaletsofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0