Försäkringskassan

När du är gravid får du ett moderskapsintyg när du besöker Mödravårdscentralen. Intyget kan du skicka in till Försäkringskassans inläsningscentral, 839 88 Östersund. Det fungerar då som en anmälan om föräldrapenning och Försäkringskassan skickar hem ett startbrev till dig.

Jag fick intyget i tisdags hos barnmorskan så det ska jag skicka in. Lägger det på lådan imorgon, sen kommer jag få mitt första "vuxenbrev" Läskigt ju xD Nej men det är så himla mycket det är dags att kolla upp, tur att mamma och pappa kan hjälpa mig att fatta allt som står om underhållsstöd och grejer.'

Sen måste jag boka in ett möte med soc så att jag kan se om jag får hjälp med egen lägenhet. Alltså jag vill bo hemma men inte hela tiden, jag kommer bli himla isolerad om jag gör det, för det går knappt några bussar från mig till gnesta. Så får vi se hur det hela går. Pappa får följa med mig till soc, han vet vad man ska säga till myndigheter haha ;)


Kommentarer
Postat av: Emma

måste bara få kommentera som du gör på micahs enligt dig.

att välja att behålla ett barn i din ålder är ett eget val, då tycker jag man ska stå för det också. Och inte utnyttja systemet och begära hjälp för något du valt själv!

Det värsta är att du säkert får hjälp också ist för vissa andra som behöver hjälpen men inte får den..

2011-03-05 @ 21:18:03
URL: http://www.bloggparken.se/starkko

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0