dikt

Tänkte att varför inte när jag ändå kommer ha en dålig uppdatering? då kan jag ju ha en dikt ;)

 

Jag står bredvid och ser på

Du irrar runt där som ett litet barn

Jag står bredvid och ser på

Du sträcker ut en hand som betyder ”hjälp”

Jag står bredvid och ser på

Din förvirring syns tydligt men tydligast är paniken

Jag står bredvid och ser på

Vi är på väg åt samma håll men du försöker byta riktning

Jag står bredvid och ser på

Du sjunker mer och mer ner i träsket och inget motstånd gör du för att inte drunkna

Jag står bredvid och ser på

Ditt liv är på väg i en riktning du inte kan välja eller göra något åt

Jag står bredvid och ser på

På mina läppar syns ett roat leende

Jag står bredvid och ser på

-Ronja Nilsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0