Blondinbella

Okej nu är det så att jag hade absolut ingenting att göra så jag gick in på Blondinbellas blogg och läste lite. Läste mest hennes självkänsla kategori. Och jg blev arg. Alltså på riktigt, hon vill ha ett perfekt städat hem 2010 skriver hon i sin blogg, vem skapade det perfekta? Hon skriver att man ska lära sig själv att tycka om sin själv, bli av med sina komplex men försöker hon med det? nope, eller iaf inte vad det verkar som i hennes blogg. Sova med smink för hos sin kille för att man har komplex över finnar, hur fan ska hon få någon annan att tycka om sig själv om hon inte försöker bli av med sina kompex. Här får ni se min ganska långa kommentar till en av hennes inlägg. usäkta om det fattas bokstäver o grejer men jag är och var arg när jag skrev det.

just det ursäkta att den är väldigt svårläst oxå men glömde nytt stycke xD

"Hej, jag har läst lite av dina inlägg om självkänsla, och helt ärligt blir jag mer deprimerad av att läsa dina tips än att vara missnöjd över mig själv. Isabella "Blondinbella" Löwengrip skriver om hennes komplex, för att hjälpa andra? Alltså jag förstår inte grejen. Det är så mkt att enklare att skriva om saker och skriva att folk ska tycka om sig själva. Men skulle det vara så lätt för dig att få folk att förstå att de måste lära sig tycka om de delar de inte tycker om ist för att täcka över det med kläder eller smink? Skulle du kunna ställa dig upp, utan din blogg, din bok och bara börja prata om att man måste uppsakatta sig själv. Sen håller du på och försöker bli bättre, man fungerar så, man jämför sig alltid med andra. Du skriver om hur ditt hem ska se "perfekt" ut, vem skapade det "perfekta" rena ordniggjorda hemmet? Ja inte var det du i alla fall. Det vill säga, där jämför du dig med någon annan, eller något annat. Och för att försöka få folk att få bättre självkänsla så borde du snarare försöka ändra på alla modefotografers syn på den "perfekta" människan, och be de på förlagen att inte använda bilder som är redigerade så att hyn är helt slät, så att brösten är 2 gånger så stora, midjan hälften så stor och antingen lite större eller mindre höfter. Redigera längre hår, klarare ögon, fylligare läppar. Är man människa så ser man inte ut som en plastdocka, och grejen är att när man är yngre så fattar man inte, hur mkt ens föräldrar pratar om att så där ser man egentligen inte ut, så vill barnen se ut så. Och där skapas den snevridna självbilden, att man inte duger om man inte ser ut så. O hur ska ditt tjajt om samma sak lyckas få folk att inse att " men ja så är det ju självklart" Och du själv har ett bra liv, du visar dig själv som den utan problem, den som allt är bra för. Hur ska man då fatta? Du står och predikar om hur man ska gilla sig själv för den man är, även om man är tjock eller för smal, för kort eller för lång. Bättre vore det väl om en vilt främmande människa som inte passade in i några ideal ställde sig inför de klasser du pratar med och säga "jag trivs med mig själv, jag bryr mig inte om alla idealen och se på mig, jag försöker inte anpassa mig och jag har det bra i alla fall" Dock tror jag inte att det finns en ända sådan människa och det gör mig lite ledsen. Den värld vi lever i idag är helt sjuk, och du försöker inte göra något åt problemet, bara "stötta" de som utsätts för problemet. Lär dig först och främt hantera dina egna kompelx, acceptera dig själv. Då kommer nog fler människor att kunna acceptera sina. Genom att ändra sig själv kan man få andra att inse. Det finns inget annat sätt. Så lyft fram DINA problem i din blogg, men försök inte att dölja dem, för det ska ju ingen annan gör. Lev som du lär!
Mvh Ronja 16 år."

Kommentarer
Postat av: Katrin

Du verkar verkligen ha missförstått henne och det hon skriver. Hon sov med smink på hos sin pojkvän förr för att hon var rädd att han skulle tycka hon va "äcklig" osv med finnar men sen sa han att han inte brydde sig och nu vill hon berätta för läsare att hon själv tycker att hon var töntig då och att man inte ska bry sig så mycket som hon en gång gjorde!



Sen det du skriver om att hon borde be företag anväda oredigerade bilder, det är ju ganska orimligt. Hon har däremot publicerat de oredigerade bilderna på henne från diverse fotograferingar och skrivit att hon vill att folk ska se dem för att se hur redigerade bilder är.



Jag är inte arg eller så men jag känner bara att det var lite orättvist skrivet av dig när hon egentligen visst försöker boosta folks självförtroede :)

2010-01-04 @ 13:37:10
URL: http://katrin.blogg.se/
Postat av: Babella

Först när jag läst ditt inlägg höll jag helt med dig. Sen gick jag in och kollade på hennes blogg, och jag håller med Katrin, du har nog missförstått henne.. Men jag håller fortfarande med dig, det skulle nog vara lättare att tro på någon som du och jag till exempel som säger "se på mig, jag är nöjd med den jag är" än någon som henne. Hon är ju trots allt som man "ska vara", dvs lång, blond, smal, perfekt hy och perfekt sminkad. Det är inte varken du eller jag, och det tycker jag att vi ska vara stolta över!

2010-01-04 @ 15:05:15
URL: http://Babella.bloggsida.se
Postat av: Jennie

Jag tror att du har riktat häxjakten mot fel häxa. Tycka vad man vill om Isabella, som person eller som bloggare, så kan man inte förneka att hon försöker dra sitt strå till stacken och att hon gör det ganska bra. Hon har länge nu försökt skriva inlägg till yngre tjejer med låg självkänsla, tagit upp och pekat på egna dilemman och upplevelser för att man ska känna igen sig, visa sina lösningar och sina framsteg. Jag tror att hon genuint försöker göra sitt bästa för att hjälpa andra. Sen om du tycker att hon lägger fram det fel, är en annan poäng.

2010-01-04 @ 20:56:17
URL: http://giuliapetti.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag tycker att storbloggarna som kenza och bella borde komma ner på jorden lite

2010-01-05 @ 09:00:48
URL: http://moonbell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0