dikt

När ska jag inse, jag blir inte bättre av att älta det som redan hänt! Jag måste våga släppa taget om det trygga och kasta mig ut i det okända, det som jag faktiskt kan forma och göra bra! Måste våga leva, släppa kontrollen över det som redan hänt. Man kan inte leva i det som hänt, man måste någon gång ta ett kliv fram!



By me:

"När du sitter i mörkret finns ensamheten.

Den får dig att känna dig trygg.

Mörkret kramar om dig med sin svarta mantel,

brer sitt stora täcke över dig.

Du tror att du är trygg,

att ensamheten gör dig gott.

Så fel man kan ha.

Samtidigt som den brer täcket av lugn över dig,

äter den upp dig inifrån.

Mörkret och ensamheten sliter sönder dig bit för bit,

till det bara är dem kvar.

Det finns inte längre något ”du”."

 

God Natt!

 



Kommentarer
Postat av: Rebecka

Jättefin! Verkligen och det ligger mycket sanning i den, insiktsfull!

2009-09-24 @ 22:44:29
URL: http://www.bavik.se
Postat av: Madicken

<3<33

2009-09-25 @ 19:51:56
URL: http://conler.blogg.se/
Postat av: Anonym

"Ältar är något som man gör om man inte varit med under tidens gång."...alltså har man inte varit ärlig emot sig själv och vågat se saker för det som det verkligen är eller har varit och därefter inte vågat agera och konfrontera, ja då sitter man tyvärr sedan och ältar. Viktigt att vara med och aldrig se mellan sina fingrar för då skapar det utrymme för tex "tänk om... om jag inte hade... osv osv osv"

2009-09-25 @ 22:57:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0