Peter Pan, och resan till landet Ingenstans(en av de bästa stunderna i mitt liv)

Ibland känner jag mig så kluven. Känner mig så vilsen och bortkommen på något vis.

Relationen med Peter Pan från landet Ingenstans har förändrats, jag kommer inte längre resa till landet Ingenstans när jag träffar honom. Jag trivdes med att vara i landet Ingenstans. När jag var där kände jag mig lycklig och trygg, jag hade ju Peter Pan med mig. Peter Pan som alltid såg till att skydda mig från kapten Krok och hans pirater. Visade att gentlemän faktiskt finns.

Tiden innan jag fick resa till landet Ingenstans var en jobbig tid. Mina föräldrar kallade stället ett påhitt, och Peter Pan var bara en fantasi. Inget som skulle finnas i mitt liv, verkligheten passar bäst.

Hm, skulle inte tro det. Jag fick i alla fall tillslut flyga med Peter Pan till landet Ingenstans. Jag fick lite älvguldsstoft och så flög vi iväg. När jag var i landet Ingenstans var det en av få stunder jag känt riktigt lycka och trygghet. Att bara lyfta fötterna från marken och flyga in i det förrollade landet. Där tiden står stilla och man bara är. Man bara är där och lever i nuet. Där finns ingen morgondag, inget sen, inga måsten, man är helt enkelt fri. Frihet som jag inte känner någon annanstans. Allt man fruktar och är rädd för bara försvinner.

Att resa till landet Ingenstans med Peter Pan visste jag att det skulle jag inte få göra för alltid. Men det försökte jag att inte tänka på, utan bara leva i nuet och njuta av det som var. Jag är egentligen ingen person som är bra på att leva i nuet, men det gick faktsikt bra. Att tänka på Peter Pan fick mig att i mina tankar sväva in i landet Ingenstans och bli lugn och trygg. Det fick mig att känna lycka, värme, kärlek, vänskap, allt detta för att det är just så han är. Min Peter Pan , det är så han fått mig att känna. Han är omtänksan, vill att man ska vara lycklig och ha det bra, han ger en värme och visar att han bryr sig om en. Vänskap och kärlek är egentligen väldigt lika, men han fick mig att känna mig älskad, och att han är en underbar vän som man lätt kan prata med och som visar att man är viktig. Jag tänker fortsätta drömma mig iväg till landet Ingenstans, för jag vill känna allt det där ibland, och då är det bara att drömma sig iväg.

Men alla vet att allt det vackra är kort. Slutar man tro kan man inte längre resa till landet Ingenstans med hjälp av älvguldsstoft. Då går det inte längre att resa till det riktiga landet Ingenstans, jag har inte slutat tro, men Peter Pan har slutat ge mig älvguldsstoft. Jag kommer att sakna resorna till landet Ingenstans som jag gjorde tillsammans med honom. Men jag hoppas att han en dag kommer tillbaka med älvguldsstoft och ber mig flyga med honom till landet Ingenstans igen, och låter mig stanna i sagans värld.

Men vad som än händer mellan oss kommer jag alltid att finnas för dig som din vän. Jag hoppas att vi flyger in i sagan igen, men vet att det bara är en dröm. Den du än väljer att flyga in till landet Ingenstans med igen kommer att vara lyckligast i världen övert att ha träffat just dig Peter Pan. Du är underbar och kommer alltid att han en speciell plats i mitt hjärta, du fick mig att känna mig trygg och säker över mig själv. Även fick du mig att känna mig speciell, viktig och älskad. De känslorna tänker jag alltid spara i mitt inre, och tiden i landet Ingenstans kommer också alltid att leva kvar i mitt inre som en av de bästa resorna och stunderna i mitt liv.

Tack Peter Pan för att du tog mig till landet Ingenstans! Du kommer alltid att förbli min sagoprins jag kommer att tänka på när jag är rädd, söker skydd eller helt enkelt bara vill leva i sagans värld ett tag. Jag hoppas verkligen att jag får resa tillbaka till landet Ingenstans med dig Peter, även om det bara är för en kort stund. Du är underbar och jag hoppas att du blir lycklig!

Hoppas du ger mig älvguldsstoft och flyger med mig till landet Ingenstans, men så länge får jag träffa dig som den underbar vän du är. Till min underbara vän Peter Pan! =)

tingeling med sitt älvguldsstoft


Kommentarer
Postat av: angie

hmm, har ni gjort slut?!

om du behöver prata så finns jag alltid här för dig, jag lovar!! <3<3

2009-08-04 @ 19:00:18
URL: http://notpajen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0