Micahs

Jag har tänkt på en grej när det gäller hennes blogg. Jag vill inte läsa den ändå går jag in flera gånger varje dag för att se om hon har skrivit något dåligt som jag kan kommentera, varför? Jag menar varför kommenterar jag nu bara det dåliga och känner ett behov av det? jag vill inte få någon annan människa att må dåligt egentligen. Men det är som om de saker hon "gör" fel måste jag uppmärksamma så att hon nästa gång kan "göra" rätt... Helt sjukt. Egentligen borde jag börja kommentera de grejer hon gör bra för det tjänar jag någonting på. Negativ kritik slår man ifrån sig medan man tar till sig positiv kritik.
Det betyder ju att om jag vill få henne att inse något borde jag börja säga till om de saker hon gör bra, men lägger hon verkligen upp så mycket på sin blogg som jag tycker är bra? Alltså jag tror inte riktigt det. Jag har nog inte läst ett enda inlägg på hennes blogg där jag har tänkt "bra där, fortsätt så" Så hur ska jag kunna ändra på mig och bli en positiv kommenterare? Ett dilemma.
Vad tycker ni, bäst att kommentera när någon gjort något bra eller när någon gjort något dåligt?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med dig, svårt att skriva positiva saker om micah då hon aldrig skriver om saker som är "bra". Hon skäller ut sina läsare pga deras kommentarer, när det egentligen är hon som ska tänka på vad hon lägger ut och skriver, för allvarligt, med en sån stor blogg som hon fått kan man ALDRIG undvika dumma kommentarer, som folk gärna skriver, och det tror jag inte är pga avundsjuka, utan att man just tycker att det är olämpligt och tror då att med dessa kommentarer att man kan få henne att sluta. Därför besöker man gärna hennes blogg även fast man inte vill.

2011-03-05 @ 11:30:35
Postat av: Bells

haha om folk skulle sluta kommentera elaka saker så är ju problemet ur världen. En blogg är ju en dagbok på nätet. Varför ska folk hålla på och kommentera elaka saker? Jag har aldrig förstått det.

Det blir ju inget positivt utav det..

Och vissa tkr att vissa saker är rätt och vissa tkr att andra saker är rätt. Bara förstå det?

Kan inte folk bara sluta lägga sig i i andras liv?

2011-03-05 @ 18:08:55
URL: http://dumpuckoo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jah men Micah lägger ut bilder och skriver inlägg..Jag tycker micah gör helt rätt. Bara för vissa av hennes läsare tycker hon gör fel så behöver dem faktiskt inte ens komentera något elakt bara för dom tycker det hon gör/säger är fel. Man ska inte dömma en person efte hur den bloggar. Micah verkar vara en super snäll och bra mamma för att va så ung. Så döm nt henne om du nt har träffat henne först. Min åsikt.

2011-03-05 @ 18:15:51
Postat av: Mamma Rebecca

Tycker dina inlägg låter precis lika dant ??

2011-03-05 @ 18:24:32
Postat av: Tänk!

Tänk så här nästa gång du läser ett inlägg:



"Vad är bra?" Det minsta lilla, typ att hon inte har finnar, att det är kul att hon får gratis saker osv, osv.



Om du känner ett behöv av att du måste kommentera något dåligt, så gör det, MEN skriv ALLTID minst en positiv sak också, sen efter ett tag så kommer du märka att du blivit expert på att komma på bra saker, även utifrån dåliga inlägg och dessutom kommer du börja skriva mer och mer positivt .



Lycka till!

2011-03-05 @ 19:00:09
Postat av: nellie

jag tkr att om du känner så stort behov av att förnedra henne, så kanske du inte borde kommentera alls för att undvika det ?

2011-03-05 @ 19:23:11
URL: http://canibal.blogg.se/
Postat av: Emma - 19 år,gift,2 barns mamma & student

Håller med dig.

Känns som att det är just såna personer som henne som gör att unga mammor får sån dålig kritik.

Kan hålla med henne om att man kanske också behöver lite ensamtid ibland,men inte varje dag.Hon missar en massa underbar tid som aldrig kan få tillbaka och tyvärr lär hon inte inse det fören det är för sent.

2011-03-05 @ 19:39:11
URL: http://emmaramulic.blogspot.com/
Postat av: I AM BAAM - Göteborg Edition

Asså grejen är att det är skillnad på negativ kritik och negativa kommentarer! Om du kommenterar hennes blogg enbart för att kommentera det dåliga så kan du ju tänka på det där talesättet "Har du inget snällt att säga så var tyst". Det är en annan sak om du läser hennes blogg och tänker "Hmm, det här håller jag inte med om och det vill jag skriva till henne". För du har rätt till en åsikt - men bara för att Micah har en stor blogg så finns det inget som säger att man har rätt till att vara elak. Nu säger ju inte jag att just du är elak för jag vet inte vad du har kommenterat till henne.



Precis som att vi inte vet hur Kissie beter sig i verkligheten så vet vi inte heller hur Micah beter sig i verkligheten. Och "ALL" den tid som folk tror att Micah är ute med kompisar och har kul. Vi kan inte veta exakt hur länge hon är ute. Det kan verka som om hon är ute hela dagen - när det i själva verket kanske är så att hon är ute max 2 timmar. Vi vet ingenting om henne egentligen - så varför ska vi då ha rätt att uttala oss om hennes liv??

2011-03-05 @ 22:03:13
URL: http://iambaam.blogg.se/
Postat av: Elle

Håller med en annan som sa. Har du inget snällt att säga/skriva så var tyst istället. Du gör inte henne en tjänst om du tror det.

2011-03-08 @ 21:56:25
URL: http://elises.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0