Svar på era frågor!

Förlåt att mina svar dröjde en hel evighet! Känner mig lite dålig, men det är helt sjukt vad man inte hinner med saker trots att bebis bara äter och sover ;)

1. Hur mycket vägde han och hur lång var han när han föddes?
Han vägde 3790g och var 52 cm lång

2. Var fadern med under förlossningen/ eller kom han efter?
Nej han var varken med under förlossingen eller kom efteråt

3. Har hab träffat barnet än?
Nej det har han inte heller gjort
4. Vem är pappa till Hugo?
Alltså jag tänker inte gå ut med det på min blogg och det är med hänsyn till pappan
5. Är nyfiken på hur din förlossning gick och hur du mår efteråt?
Min förlossning gick bra, dock minns jag inte två timmar av den för jag fick tydligen panik. Men eftersom att jag inte minns detta så tycker ju jag att förlossningen gick bra ;) Efter förlossningen kunde jag först knappt gå pga min klämda nerv, sen kunde jag knappt gå för att jag hade ont i andra skinkan pga kompensation när jag gick först efter klämd nerv, nu är jag nästan helt återställd vilket är skönt :)
6. Du skrev att du vill kunna gå som vanligt igen, hur menar du då?
Läs det jag skrev ovan + att jag alltså vill sluta halta ;)
7. Du var kvar ganka länge på BB, var det något med Hugo?
Jag hade redan innan tänkt stanna några dagar till amning och allt kommit igång, sen så blev Hugo gul (Gulsot) så då var han tvungen att sola, så ja det var något med Hugo men min plan redan innan var att stanna några dagar ;)
8. Berätta mer om förlossningen, vara den länge, gjorde det ont, när gick vattnet, mm?
Alltså när allt startade så höll jag på i 8 timmar, men jag hade förvärkar och sådant ju så om man räknar med allt det höll jag på i massa timmar, typ 36 timmar eller något. Klart att det gjorde ont, väldigt ont, men alltså redan nu så sitter inte riktigt smärtan kvar i mitt minne, man glömmer otroligt fort helt enkelt! De tog hål på hinnorna och då var jag öppen nästan 7 cm.

9. När bestämde du hans namn?
Näst intill direkt, men jag var tvungen att sova först för att vara helt säker :)
10. Hur känns det att vara mamma?
Det känns helt otroligt fantastiskt och samtidigt helt overkligt

11. Hur ser en vanlig dag ut i ditt nya liv?
Den ser ut så att kl 8 går jag upp och då vill han ha mat, sen så äter jag frukost och gör mina morgonbestyr. Sen ska han tvättas och fixas, sen äta, sen sover han. då har jag lite tid att sitta framför datorn, sen äter han en gång till, efter det äter jag lunch och sen går vi och vilar middag i två timmar ungefär. Sen är det mat som gäller igen. Ja han äter och sover och ser till att komma ihåg att bajsa ;)

12. Kommer du att återuppta kontakten med pappan och låta han träffa din son?
Alltså det är så att jag hörde av mig när han var född, det är pappan som inte hör av sig till mig. Jag tycker synd om min son som än så länge har en pappa som inte vill träffa honom.
13. Hur gick din förlossning?
Den gick bra, för mer detaljer läs fråga 8 :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0