Svar till Rebecca

Försökte skicka detta i ett mail men jag fick ett svarsmeddelande som sa att det inte hade skickats så jag lägger även upp det här.
"Eftersom att man inte får adoptera bort barn innan de är 6 månader gamla så antog jag att det var så nu med. Och helt ärligt tror jag att det generellt är så men sen finns det ju alltid specialfall. Ledsen att de tog din lillebror, det är inte mitt fel. Men jag tror faktiskt inte att det är något som soc. gör bara för att barnet kanske far illa. Sen kan du gärna få visa mig statistik eller någon lag där det står något där du bevisar att jag har fel. Jag har inget emot att bli motbevisad.

 

Och nästa grej, kalla mig inte lilla skit, jag kan tänka mig att det känns förjävligt att inte få träffa sin lillebror när han bara är 3 veckor. Men ofta har ju soc så att barn blir fosterhemsplacerade, och det behöver absolut inte vara för evigt.

 

Jag ska ha barn i början av juni och jag längtar. Det finns folk som har sagt till mig att de kommer ta mitt barn direkt för att jag inte är en lämplig förälder bara för att jag är ung. Saken är den att jag har hunnit fylla 18 innan dess så de kan inte behandla mig annorlunda, jag är enligt lag vuxen.

 

Jag har haft med soc att göra i mitt liv, ingen dans på rosor här inte. Och att jag skrev så på hennes blogg behöver inte betyda att det var ett påhopp på dig?

Hoppas du har det bra.

Mvh Ronja (Aldrigstarknog.blogg.se)"


Kommentarer
Postat av: Sara- Mamma till Yrla och Gravid

har skrivit till micha på annat sätt innen men börjar tröttna på att hon kastar skit på alla andra å inte inser att hon inte gör de som e bäst för kelly, för de handlar om ett litet barn inte en omogen 15 åring som tror hon kan allt.

2011-02-25 @ 21:14:25
URL: http://mammatillyrla.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tjaaa! allt bra?

Du är grymt stark, de vet du va? Jag tror du kommer bli en bra förälder.

Ta hand om dig.

/ malin nordin

2011-02-25 @ 22:30:20
Postat av: Natalie- It's all about attitude

Vilken läcker blogg du har!

Och du skriver intressant för övrigt :)



Ta hand om dig! kram

2011-02-26 @ 01:08:31
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-02-26 @ 02:36:56
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0