Trött

Jag börjar bli trött på att hålla tyst. Börjar bli trött på att alltid tassa på tå.
Har redan gjort det länge nu, och trodde att jag hade slutat med det.
Trodde för ett tag sedan att jag faktiskt sa det jag tänkte till dig.
Men jag insåg idag att så är inte fallet. Jag säger nästan aldrig det jag tänker
för att jag inte vill att du ska vara arg. Jag säger nästan aldrig det jag vill till folk,
säger ganska ofta det jag tror att folk vill höra, så klart gäller det inte alla.
Men okej, jag kommer nog aldrig säga det jag tänker till dig.
Kommer aldrig att uttala mig om mina åsikter om dig.
Antagligen skulle du inte uppskatta detta alls.
Varje gång ni pratar tar jag nästan aldrig ditt parti.
Vi når inte fram till varandra, och det är faktsikt inte mitt fel, även om du tror det.
Men det handlar inte om det vi har idag, det handlar om det som var förr.
Om det du byggde upp då. Det kommer aldrig att vara mitt fel, hur du en argumenterar för det.
För jag vet, jag vet mycket väl och jag vet att du vet att jag vet. Så är det. Så kommer det alltid att vara.


Kommentarer
Postat av: 18 år & gravid

Fin blogg :) , Kram

2010-03-14 @ 15:34:29
URL: http://absolutjohannaa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0