Mellanting

Från anonym:
"hoppet är det sista som överger en sägs det ju, och det stämmer.... så att vänta på att hoppet ska försvinna är nog en utväg som jag tycker du ska överge. Se istället saken för vad den är. Var ärlig emot dig själv. Att känna sig bekräftad genom andra är självklart givande. Men att kunna bekräfta sig själv för sig själv är ännu viktigare. Lär dig älska och respekter dig själv. Låt det ta tid för det tar tid. over and out"

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga faktiskt! Jag försöker, jag har försökt länge nu, visst det går frammåt, men det går fortare då jag även känner att någon annan faktiskt visar att jag betyder något. Att söka bekräftelse ur andras ögon hjälper mig att våga, hjälper mig att hitta mig själv. Så är det med alla nästan, genom att få bekräftelse om att man är bra, att man duger, då växer man flera centimeter och vågar vara sig själv mer än man vågade innan.



Jag vet inte riktigt, men jag har kommit in i något tänk som jag inte vet om jag gillar. Jag känner mig likgiltig till skolan, "hm, jaha 3 år sen börjar livet" Jag menar, det kommer inte att gå fortare för att jag tänker så! Jag vet det är säkert bara en period men i alla fall, jag vill inte ha den perioden.... Det är ju inte så att jag inte pallar gå till skolan, utan jag är där, jag har riktigt roligt o så. Men tankarna finns ändå där.

Jag är trött på mig själv, trött på allt som har med mitt liv att göra, det är därför jag vill göra saker, jag vill inte vara hemma. Vill prova på nya grejer, träffa vänner. Jag vill leva, visst jag lever, men jag vill vara fri. Jag vill vara jag om 3-4 år! Egentligen vet jag inte vad jag känner, det känns som om jag mår så himla bra, men ändå dåligt, jag är i något jälva mellanting och där vill jag definitivt inte vara!

Ja men gud va bra, BUP nästa torsdag i alla fall. Då ska jag prata med Mats, det kommer att kännas bra. Tror jag, jag vet fan ingenting längre, jag vet bara att sakar händer i mitt liv som inte brukar hända o det händer för fort, så jag händer inte med, därför dett jälva mellanting....

Jag längtar tillbaka i livet och jag längtar framåt, jag vill leva i nuet. Men jag kan fan inte leva på allla sätt samtidigt! de värsta är att jag bara kan leva i nuet.... Men jag vill leva i allt samtidigt! Fast ändå är jag helt jävla livrädd för framtiden och för nuet! det som redan har hänt i mitt liv vet jag ju redan, men är ändå rädd att på något sätt gå tillbaka dit...

Det finns så många frågor, men var finns alla svaren? :S




Kommentarer
Postat av: ange

finns här om du behöver!! <3<3

2009-09-02 @ 20:09:27
URL: http://notpajen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0