sluta känna dig osäker!

Hur kan allt som kändes så bra, kännas så fel helt plötsligt pga tystnad? Tystnad skadar väl inte? Varför tolkar man och börjar tänka så mycket när det blir tystnad, när man inte får något svar, någon rekation... Hur kan tystnad egentligen tolkas till något dåligt? Tystnad borde väl inte betyda något? Eller?

Tystnad betyder något! Jag använder mig av tystnad om jag verkligen behöver, om jag verkligen vill. Men jag trodde inte du ville det? Och antagligen överdamatiserar jag allt bara för att jag känner mig osäker. Antagligen är det inget... Men tänk... tänk om...



"Jag har så svårt att balansera mellan trygghet och panik"






Kommentarer
Postat av: Jag igen...

Det är för vanligt att man inte sätter ord på sina känslor....inte sätter ord på vad som sker. Varför...ja...skam och skuld har nog en för stor skyldighet till det... Oftast är man van vid att bara låtsas....där är vi återigen med att man inte är ärlig emot sigsjälv... Jag tycker det är bra att du bloggar. Du sätter ord på din tystnad.... att prata om det löser saker..att vara tyst skapar en större ovishet.... men å andra sidan..ju mer man vet om något ..desto mer förstår man att man inte vet =)

2009-10-06 @ 21:44:13
Postat av: hm...

Ja du, om det fortfarande är "Peter pan" du menar så förstår jag att du funderar, han verkar inte vara någon att hänga i julgranen direkt, så lämna packet och lev dit eget lilla emo liv

2009-10-07 @ 21:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0