svar till anonym

"Vad jobbigt det lät, men du är väldigt duktig!
En fråga bara: Hur vågar du ha Hugo i sängen, jag skulle liksom vara jätterädd att typ mosa ungen om den låg bredvid mig eftersom de är så himla små, om man rör sig mycket i sömnen och så?"
.
Alltså jag tänkte precis likadant innan jag fick Hugo. Att shit jag som rör på mig så mycket i sömnen, jag kommer aldrig våga ha honom i min säng. Dock redan på bb så sov vi i samma säng. På BB så sov han på min mage, och jag lite löjlig orolig nybliven mamma sov med sängen upphöjd vid huvudet(nästan så att jag satt) så att han inte skulle få allt sitt blod i huvudet. Sen när vi kom hem så sov han bredvid mig i sängen får att han skulle få amma när han ville. Nu sover han inte i min säng så ofta, bara ibland när han är himla krånglig. Men man rör inte på sig så att man lägger sig på sitt barn, man bara gör inte det. Och nu är han ju ändå ganska så stor. Det var en person som sa till mig "För du tror att ditt barn bara kommer ligga helt still och inte börja veva eller låta om du håller på att lägga dig på honom?" Faktiskt ganska sant, barn rör ju också på sig och är väldigt duktigt på att säga till när något är fel så varför skulle de inte göra det när man sov ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0