Dödligt vapen

Hela dagen igår var fruktansvärt jobbig. Huvudet bultade trots tabletter. Antagligen kände Hugo av detta och var jobbig och gnällig hela dagen. Han sov 4 gånger på dagen, han brukar sova 2. Dock lyckades han vara trött, grinig och kinkig i alla fall. Skönt med kväll tänkte jag. Skönt att få gå och lägga sig och sova. På natten sover han ju i alla fall ganska bra. Nej då inte i natt. Det tog lång tid att få honom att sova, när han väl hade somnat så sov han väldigt ytligt och vaknade till var 5:e minut. Äntligen somnade han i alla fall.... För ett tag. Nästa gång var det gallskrik och inget som hjälpte. Skrek och skrek  jättehögt och konstant i 10 minuter. Lyckas få honom att somna, ligger och snyftar i sömnen. Mamma tycker synd om sin lilla plutt. Lägger sig och sover...... KABOOM, gallskrik igen... Lika ledset och ihållande gallskrik som förra gången. Går runt, försöker trösta, skriket varar endast 5 minuter denna gång. Lägger ner honom i sängen, han somnar, snyftar i sömnen. Jag sätter mig på sängen, kollar klockan, 01:54.... Oj han kanske var hungrig denna gång. Bestämmer mig för att känna mig duktigt som fick honom att somna om istället för att känna mig dålig som inte gav honom mat. Halv 4 vaknar han nästa gång, ledsen men inte lika högt skrik. Äter mat, nästan hela flaskan och somnar om. Sover till 7, vaknar äter igen och somnar om. Mamma vaknar vid 8, hugo vaknar ett tag. Jag flyttar över honom till min säng och så sover vi till tio i 10. Bästa tiden på dygnet som min son sover är på morgonen, synd bara att han måste börja på dagis....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad jobbigt det lät, men du är väldigt duktig!

En fråga bara: Hur vågar du ha Hugo i sängen, jag skulle liksom vara jätterädd att typ mosa ungen om den låg bredvid mig eftersom de är så himla små, om man rör sig mycket i sömnen och så?

2012-01-25 @ 15:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0