svar på kommentar

"Jämföra en hund och ett barn är inte riktigt moget. En hund kan omplaceras, säljas eller avlivas om man tröttnar på den. Det finns hundpensjonat om man ska resa bort oxå." från Jessika

Haha alltså ursäkta men man kan omplacera ett barn med det är inte ens olagligt ;) Och visst kan du sälja din unge dock olagligt men en laglig form av det hela skulle väl vara att adoptera. Och avliva barn kan man göra med, dock väldigt olagligt och absolut inget som rekomenderas. Ursäkta men jag var tvungen att skratta lite åt dig. Saken är den att det är oftast lättare att hitta barnvakt om man vill resa iväg själv än att hitta hundvakt. Och vadå är jag omogen för att jag jämför ett barn med en hund? Klart att det finns hundpensionat men det är väl bättre om hunden är med någon den känner? Och då blir det ju faktiskt så att man måste ha hundvakt. Jag får väl jämföra med vad jag vill däremot hade det varit omoget av mig att jämföra ett barn med till exempel en tomatplanta, fast inte omöjligt.

En tomatplanta behöver näring det behöver barn med. En tomatplanta behöver någon som ger den vatten om jag skulle resa bort. Tomatplantan kan jag inte ta med mig till typ Spanien. Ett barn beöver oxå vatten men barnet kan jag ta med mig till Spaninen och behöver då ingen barnvakt. Tomatplantan däremot behöver jag någon som vattnar medan jag är borta. Blir jag trött på tomatplantan kan jag ge den ett nytt hem, eller så kan jag sälja den. Om jag vill vara ohuman så kan jag döda min tomatplanta. Du ser det gick att göra en jämförelse mellan en tomatplanta och ett barn med ;)

Och nu var det kanske inte så att jag ville att någon skulle haka upp sig på min jämförelse utan jag ville att de skulle fatta att jag tycker att man är konstig som vill skaffa hund och folk tycker att jag är konstig som väljer att behålla mitt barn.
Ha en bra dag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0