ljust

Jag börjar nå fram till slutet av tunneln. Förvirringen är inte lika stor längre och jag har börjat få lust till att ta tag i allt igen. Det känns bra. Jag behövde få rätsida på allt. Visst allt är inte rätt, jag har ännu inte kommit ut ur tunneln men jag är på väg. Jag börjar må bra. Jag känner att allt känns nästan bra. Det är faktiskt skönt. I en månad cirka har jag tvivlat på mig, tvivlat på om jag gjort rätt. Jag sa hela tiden ibörjan av min graviditet att allt tvivel skulle komma efter den fria aborten. Hur kunde jag veta det? Ingen aning?

Nu börjar jag bli glad igen och fattar igen varför jag tog alla beslut som tagit. Det är mitt liv, min bebis och det känns skönt att börja få ihop det faktiskt.

Dock kommer jag nog aldrig hitta helt ur min tunnel förrän det syns mer på mig och jag märker att folk märker. Nu är det ju nästan så att folk får gå och gissa om ryktet stämmer. Jag vill inte ha det så, jag vill inte vara ett rykte som folk försöker ta reda på om det är sant. Så nu längtar jag efter att få stor mage. Att få springa runt i mamma kläder och visa upp min mage. Det kommer att bli jobbigt, jag är inställd på att kommentarer kommer att uppstå och det kommer att vara jobbigt men jag kommer klara av det. Jag är stark och jag ska bli världens bästa mamma till världens bästa barn.

Jag skiter i vad andra tycker, men bryr mig så otroligt mycket.

Kommentarer
Postat av: sofia

Jag måste bara få säga en sak Ronja och det är att jag tycker du är otroligt häftig, stark och modig som vågar behålla ditt barn när du är så ung. Du verkar vara så otroligt mogen för din ålder, fast det ska nog inte jag säga någonting om eftersom jag är yngre än dig. Haha. Men jag tycker i alla fall att du verkar vara en stark person som vet vad du vill och står för det. Sen är det rätt självklart att man börjar tvivla när man är i den här situationen, det gör nog alla kvinnor oavsett ålder. Det känns som så i alla fall.

Dagens människor är beroende på vad andra tycker och att vara "normala". Här i den lilla byhåla där jag bor är det så i alla fall, och jag har inte sett så mycket annat än tryggheten här. Men jag tror att det är därför folk börjat kolla och titta om ryktet var sant osv.



Nu blev det väldigt långt och osammanhängande, men jag tycker om människor som vågar stå för det som säger och gör. Rätta mig om jag har fel någonstans, för det kan mycket väl vara så. Jag har få kunskaper. Jag tycker i alla fall som sagt var att du är modig som vågar!

Ha det så underbart :)))

2011-01-27 @ 17:57:49
URL: http://originaletsofia.blogg.se/
Postat av: mimmi

du är så stark!

2011-01-27 @ 20:36:20
Postat av: Emma

You go girl :)

Det är ju ascoolt att du ska bli mamma. Kommer ihåg någon gång vi satt och pratade och du sa att du skulle kunna få barn nu. Jag skulle aldrig klara det, men du? Självklart. du är så himla bra helt enkelt.



Förresten, träffas någon dag? (:

2011-01-28 @ 09:26:53
URL: http://emmalinneaclaesson.blogg.se/
Postat av: angelica

<3<3<3<3<3<3

2011-01-28 @ 11:32:44
URL: http://notpajen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej

2011-01-28 @ 19:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0