Förstör

En del tycker säkert att jag är dum i huvdet och förstör mitt liv som skaffar barn nu. Men varför skulle jag förstöra mitt liv? Jag har inget behov av att leva ett typiskt "ungdomsliv". Folk som säger att man kan inte resa man kan inte göra någt alls. Jag menar man är mer bunden av en hund. Det går att ta med sitt barn när man reser, man kan ta med sitt barn överallt (dumt på krogen dock xD) En hund kan du inte ta med dig på resa, du måste rasta din hund och om du ska iväg på middag eller något är det inte säkert att hunden kan följa med, tänk om någon inte tål hundar?

Jag menar, barn kan du ta med! Livet går inte under för att man skaffar barn. Mitt liv kommer inte gå under för att jag skaffar barn. Jag ser det inte som ett koppel och känner mig inte bunden på samma sätt som det blir att ha hund. Jag har haft hund sen jag var 8 och kan helt ärligt inte förstå någon som skaffar hund...

Så innan någon bestämmer sig för att döma mig, tänk efter. Ett barn behöver inte förstöra hela tillvaron för någon.

Kommentarer
Postat av: Jessika

Jämföra en hund och ett barn är inte riktigt moget. En hund kan omplaceras, säljas eller avlivas om man tröttnar på den. Det finns hundpensjonat om man ska resa bort oxå.

2011-01-27 @ 09:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0