Får jag tvivla?

Är det okej om jag tvivlar? Jag har hela tiden varit helt coollugn och sagt att allt kommer att bli bra. Och hela tiden har jag sagt att om det är någon gång jag ska få panik så är det väl när den frivilliga aborten försvinner. Jag får inte längre göra abort om jag inte vill, om det nu inte är så att barnet kommer dö eller jag kommer dö av det eller ja. Men särskillt tillstånd behövs i alla fall nu från socialstyrelsen. Och nu börjar jag tvivla. Ska jag ha barn? Alltså shit, klarar jag verkligen det? Jag är 17 år, hatar att städa och är väldigt lat, är det någon kombination som är bra? Egentligen inte. Och hela tiden har jag varit övertygad om att när barnet väl är fött så kommer jag börja städa som en tok och sluta vara lat, tänk om det inte blir så? Men det måste bli så!

Jag ska ha barn, jag är stark och kommer att klara det! Jag kan städa, och jag kan ta ansvar. Dock är jag grymt dålig på att laga mat men det är väl något jag lär mig antar jag. För mitt barn ska få bra mat och få ett bra liv. Så är det bara! Jag kommer att klara av att ta hand om liten och liten kommer bli bäst i världen! för jag kommer att bli en bra mamma! <3

Så nu har jag tvivlat lite och fått skriva av mig! känns bättre nu!

Kommentarer
Postat av: amanda:)

du klarar det Ronja, bästa mamman ;) om inte annat kan jag hjälpa dig, att passa barn alltså ;D

2010-12-29 @ 18:59:40
Postat av: Emelie

Du kommer bli en jättebra mamma! :D kram!

2010-12-29 @ 19:29:24
URL: http://moomlis.blogg.se/
Postat av: Matilda

Ronja du kommer klara det hur bra som helst! :) den Ronja jag ser klarar all det där, utan problem ;) jag tror att du innerst inne e mkt äldre än 17 och du kommer nog växa garanterat när du får ditt fina barn! :D puss på dig hjärtat! <3

2010-12-29 @ 20:06:06
Postat av: Anonym

Klart du får tvivla :) Jag är 18 år, bor med min sambo och lever ett lyckligt liv. Det vi saknar är något gemensamt, något som vi skapat själva. Jag vill gå ut gymnasiet först, men skulle jag bli gravid så skulle jag utan tvekan behålla barnet. Men när mensen blir 1 dag sen står man där och säger: hjälp, kommer jag/vi verkligen att klara det?? Jag som så gärna vill se ett plus, men när man närmar sig så börjar man fundera. Jag tror att att alla tvekar någon gång innan/under graviditet. Ålder spelar ingen roll i mina ögon så länge man inte är 13-14, liite väl tidigt. Men man mognar väldigt mycket när barnet väl är fött :) Fan jag känner mig som 25 när jag ser på mitt liv och jämför mig med mina vänner och hur långt de har kommit. Du behöver inte vara någon supermorsa, det enda ett barn vill ha är uppmärksamhet och kärlek i mängder. Ett barn vet inte hur den ska hantera känslor som kommer, det är din uppgift att visa den :) skitsamma om du har snygg vagn/kläder till barnet. Huvudsaken är att du ger den kärlek :)



Kämpa på, du blir en bra mamma, kan man så vill man :)

2010-12-29 @ 20:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0