Ur dina ögon....

Måste det inte ha känts konstigt för dig? Mer konstigt än för mig. Min ålder måste ha snurrat i skallen på dig hela tiden, vad du än gjorde med mig. Din ålder snurrade i min skalle, fast aldrig medan vi sågs, bara efter. Fast det är annorlunda för mig, du är äldre än jag.

"Åldern spelar ingen roll" sa du. Jag tror att det egentligen är vad den gjorde för dig. Det är helt förstårligt, skillnaden är stor. Jag tror åldern är den som håller dig på avstånd nu, den som gör att du inte vill att jag kommer för nära. Åldern, så relevant men samtidigt så irrelevant. Jag menar att vara vän med mig måste ju oxå kännas konstigt, fel på något vis.

Jag har nog aldrig riktigt tänkt på hur allt har setts ur dina ögon. Men måste du inte ha känt dig konstig? Känt att det är inte så du brukar vara eller brukar göra. Förlåt att jag aldirg riktigt tänkt förut, tänkt på saken ur dina ögon. Visst jag kan säkert ha helt fel, men jag kan lika gärna ha rätt, så förlåt...

Du är inte den som öppnar dina innersta tankar så lätt va? Då är vi två! Enda sättet att få mig att göra det är nog att sätta en penna i handen på mig. Allt blir mycket lättare att uttrycka när jag skriver. Jag vet inte ditt sätt, eller om jag ens kommer att få veta det. Men jag tänker inte heller fråga hur du gör....



Kommentarer
Postat av: emilia widerström

är det du som har skrivit alla dessa texter själv!? :o

2009-09-29 @ 00:41:48
URL: http://emiliawiderstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

man ska akta sig för att vara naiv... men du är ung. För ung för att förstå även om du säkert tror att du är gammal nog sedan läääänge länge sedan. Åldern kommer alltid spela roll. Säger man något annat så är man inte ärlig emot sigsjälv och så kommer man sitta och älta.."varför varför varför...." Tips..gör inte det..va ärlig emot digsjälv..

2009-09-30 @ 19:09:51
Postat av: Madicken

Duktig flicka. Du är duktig. <3

2009-10-01 @ 17:24:30
URL: http://conler.blogg.se/
Postat av: Madicken

<3<3<3<3<3

2009-10-03 @ 09:52:12
URL: http://conler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0