Aldrig stark nog

Du blir aldrig stark nog att klara av livet själv och du blir aldrig svag nog för att avsuta det själv.
Jag vet inte riktigt men jag har genomgått en del riktigt jobbiga saker i mitt liv, så är det bara. Jag vill inte riktigt att någon ska tycka synd om mig eller säga "jag förstår hur du känner" för problemet ingen människa i världen kan förstå just hur jag känner. Det är helt jävla omöjligt.

Igår när jag åkte tåg till skolan stod det en älgko på spåret som blev påkört,min första tanke var, "fan det där kunde ha varit min syster" hur mycket jag än försöker glömma och inte tänka på vad som hände den 6:e november 2007 går det inte. Den dagen tog du massa sönmtabletter drack sprit för att du sedan skulle gå och lägga dig på spåret o somna så du inte hörde när tåget kom och skulle köra över dig. Men som tur var fanns det någon männsika jag aldrig kommer att få reda på vem som plocka upp henne efter vägen och körde hem henne till hennes lägenhet. Jag var så nära på att förlora henne utan att ens veta om det. Telefonsamtalet på morgonen efter förstod jag att det var något somvar fel. Ingen ringer halv sju på morgonen. Sen när jag fick höra att det var min andra syster mamma pratade med förstod jag, "min syster är död" men det var inte så, hon var inte död, det var bara det första som dök upp i mitt huvud. Hon hade överlevt, för någon person hade plockat upp henne. Den personen kommer jag alltid att vara evigt tacksam! Fatta det är ett och ett halvt år sedan nu, men jag börjar alltid tänka på det. Men sak var "bra" med hela grejen då för ett och ett halv år sedan, hon fick veta att hon är manodepprisiv och får nu medicin för det.

Men det känns fortfarande inte bra. Nu ska hon flytta till uppsala o plugga där, men vafan om hon försöker ta livet av sig där kanske det inte komemr någon snäll människa o räddar henne. Om hon sitter själv i sin lägenhet och ingen lixom fattar att hon är död... Allt det där känns så skrämmande, så läskigt och så overkligt, inget jag vill behöva uppleva igen. Om hon faktiskt försöker ta livet av sig igen vet jag inte om jag kommer att kunna förlåta henne igen. Hon är min syster och jag älskar henne. Men om hon försöker igen älskar hon eller bryr hon sig inte tillräckligt mycket om någon för att fatta...

Att en sådan sak som att en älko blir påkörd kan påverka en männsika så mycket.
Jag blir aldrig stark nog att gå ut i världen själv, och inte heller du!

Kommentarer
Postat av: linneaaa

jag vet att du inte vill att folk ska tycka synd om dig, så jag antar att jag inte ska göra det. och du är så stark ronja! du har klarat dig så bra genom livet, efter att så mycket har hänt ! jag är stolt över dig, och du är en underbar förebild! hoppas du mår bättre nu, för det är du värd!

2009-05-21 @ 13:18:51
URL: http://typblondiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0