Landin - Musiken som alltid kommer att äga! (Y)

Kvällssolen skiner in genom mitt fönster och gör sagolika skuggor av träden utanför. Jag vet inte riktigt varför men just nu känner jag mig riktigt glad, fast på ett vemodigt sätt.

Ur högtalarna strömmar Landin, det lokala bandet jag har vuxit upp med! Jag sitter här och tänker på allt och ingenting och en tanke som verkligen stannar kvar är hur mycket jag verkligen uppskattar Landin. Dels är det verkligen mysig musik, dels är texterna väldigt bra. Jag menar det förstod man inte för typ 10 år sen, jag menar jag inte så gammal då. Även fast jag inte riktigt förstod texterna när jag var liten lärde jag mig dem utan till och kommer fortfarande ihåg de flesta texterna när jag hör låtarna. Men nu typ 10 år senare sitter jag och lyssnar på texterna och inser att de är verkligen bra. Sedan är det ju så att i alla låtar är det någonting som stämmer in på en själv, och sen finns det saker i texterna som skulle kunna stämma in på en själv om 10 år. Musiken är så personlig, så nära inpå liksom.

Sedan är det ju så att jag alltid kommer att uppskatta Landin för att jag alltid har gillat musiken. Inte som med musik som man lyssnade på när man var lite och nu när man hör det blir man bara nostalgisk. För grejen med Landin är att man blir både nostalgisk och verkligen gillar musiken på samma gång, en bra känsla enligt mig ;)

Jag blir verkligen glad när jag lyssnar på Landin. Hela jag fylls med sommarkänslor och det är grymt! ;) I jag tror 3 eller 4 års tid har hela familjen trott att alla våra Landin skivor varit borta, men så var inte fallet upptäckte jag igår kväll! Jag blev uppriktigt sagt glad över att hitta nästan alla skivorn, jag tror det är 1 eller 2 skivor som fortfarande är på vift!

Pateiskt kankse vissa säger, men då säger jag som ebba säger "patetiskt we like" Jag menar jag gillar att vara patetisk för de oftatst ingen annan som är det. Bara för att folk tror det är fel, men det är väl ändå inte fel? Inte tycker jag det iaf =D

Men vad jag nog ville ha sagt med allt detta är att Landin är något jag nog alltid kommer att uppskatta och lyssna på (Y)
GOOD MUSIC helt enkelt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0